Het hart van de nieuwe Glory Advanced is een lichtgewicht, ultrasterk frame dat handgemaakt is van Advanced-grade carbon. Hij weegt slechts 3.200 gram (de frameset in maat S/ M) en is lichter, stijver en sneller dan vorige generaties.
De downhill-flyer is weer in actie met 200 mm opnieuw ontworpen Maestro-achtervering en meerdere manieren om de geometrie, de positionering van de rijder en de grootte van het achterwiel aan te passen. Het is compleet nieuw na jaren in de maak en ontworpen voor het podium.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Race Ready suspension
Ontworpen voor races dankzij nieuwe Maestro-achtervering, ontwikkeld tijdens verschillende seizoenen van de World Cup met Giant-ingenieurs en professionele atleten en een soepele en actieve veerweg van 200 mm. De achtervering is gekoppeld aan een vork met een veerweg van 203 mm, wat zorgt voor superieur vertrouwen en controle op de meest extreme DH-racetracks en trails.
Extreem aanpasbaar
Drie flip-chips zorgen voor een ongekende verstelbaarheid. Ten eerste kun je met een Maestro-flipchip met drie standen de framegeometrie aanpassen aan je rijstijl en terrein. Vervolgens past een nieuwe flip-chip van de headset de reach aan, zodat je eenvoudig een perfecte positionering kunt bereiken. En tot slot kun je met een dropout-flipchip aan de achterkant de algehele wielbasis en rijeigenschappen aanpassen.
Achterwiel opties
Kies voor een achterwiel van 29 inch of 27,5 inch. Alle modellen worden geleverd met een 'mullet'-setup met gemengde wielen waar veel racers de voorkeur aan geven, waarbij het kleinere achterwiel een pittig, wendbaar gevoel en meer ruimte tussen zadel en band aan de achterkant creëert. Voor degenen die de voorkeur geven aan de rollover-snelheid en stabiliteit van twee 29-inch wielen, kun je eenvoudig het achterwiel verwisselen.
ADVANCED COMPOSITE
MEASTRO SUSPENSION
Het herziene frame heeft een nieuw Maestro-achterveringssysteem en drie flip-chips voor aanpassing van de geometrie, grootte van het achterwiel, fit en zitpositie.
ADVANCED FORGED COMPOSITE
Een ultramodern hogedrukgietproces wordt gebruikt om de carbon rocker arm te produceren, waardoor deze lichter, stijver en sterker is dan een aluminium versie.
AANPASBARE DOWNHILL GEOMETRIE
De verschillende instellingen veranderen de bottom bracket drop (trapasafstand) in stappen van 5 millimeter (13, 8 of 3 millimeter), evenals de balhoofdbuishoek (61,6, 62 of 62,3 graden) en zitbuishoek (78,4, 78,8 of 79,1 graden).
AANPASBARE WHEELBASE
Een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Glory is de mogelijkheid om hoeken, verhoudingen en wielmaten aan te passen. Deze afstelbaarheid is mogelijk door drie verschillende flip-chips. De eerste bevindt zich op de bovenste rockerarm van het Maestro-veringssysteem en voorziet in drie standen (High, Medium en Low) voor wijziging van het rijgedrag.
AANPASBARE REACH
Met een flip-chip met drie standen op de headset kunnen rijders snel de afmetingen en geometrie van de cockpit bepalen. Dit modulaire systeem heeft twee positioneringschips die kunnen worden verwijderd en verwisseld om een Short (-5 mm), Mid (0 mm) of Long (+ 5 mm) reach te bereiken en het rijgedrag van de fiets en de positionering van de rijder te verfijnen.
AANPASBAAR ACHTERWIEL (MULLET)
Rijders kunnen kiezen uit een 29- of 27.5-inch achterwiel, gecombineerd met een 29-inch voorwiel. De grotere 29-inch optie verbetert de stabiliteit en roll-over-mogelijkheden, terwijl de 27,5-optie een wendbaarder, vlotter gevoel geeft. Het is een snelle en gemakkelijke verandering om het rijgedrag en het gevoel van de fiets aan te passen.
MegaDrive
Een massieve rechthoekige onderbuis en oversized bovenbuis zorgen voor superieure laterale en torsie stuurprecisie. De nauwkeurig ontworpen, rechthoekig gevormde onderbuis zorgt voor ongekende stuur- en trapstijfheid.
GIANT TUBELESS SYSTEM
Geïntegreerd Tubeless WheelSystem en banden zorgen voor verbeterde efficiëntie, comfort en controle in het meest gebruiksvriendelijke en betrouwbare systeem.